Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 10:

  • Návaznosti drážní promenády k Botiči

    Created by Vratislav // 0 threads

    Drážní promenáda má podle připravované dokumentace ústit do křižovatky ulic Lopuchová a U Seřadiště. K cyklostezce podél Botiče chybí cca 100 metrů ulice, která není vhodná pro slabé cyklisty (např. děti) a nemá ani dostatečně široký chodník. Než vznikne pokračování dál k nádraží, je zde třeba alespoň nějaké řešení.

    Please sign in to vote.
  • Překonaní ulice V Olšinách u metra Strašnická

    Created by musketyr // 1 thread

    Ulice V Olšinách je v oblasti metra Strašnická oddělena travnatým pásem. Ačkoli ulice Starostrašnická již umožňuje vjezd kolům, ze směru z centra není možné z cyklopruhu nijak legálně a bezpečně odbočit Pohyb pěších je směřován do podchodu, který je z ulice V Olšinách na kole špatně dostupný a navíc je v něm zakázán. Stejný problém nastává v případě, když cyklista chce směřovat směrem ze Starostrašnické na jih např. ke Gutovce.

    Jako ideální řešení se zdá vybudovat přechod pro chodce kombinovaný s cyklopřejezdem. - ideálně bez světelné signalizace, pokud by se zároveň přesunulo rozšíření na dva pruhy až za nově vybudovaný přechod. Zároveň by měla být legalizována jízda na kole ve východní části prostranství okolo vestibulu metra. 

    Please sign in to vote.
  • Cyklostezka – údolí pod Spořilovem

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Tento úsek cyklostezky by navázal na v roce 2015 zbudovanou cyklostezku směr Trojmezí. Cesta je sice přístupná již dnes, ale má prašný/rozmáčený 135 metrů nezpevněný úsek, který by bylo potřeba vyasfaltovat. U zbytku navrhovaného úseku jde o zpevněné cesty, kde by stačily pouze drobné úpravy (rozšíření, sklopení obrubníků,...).

    V celém úseku jde o majetek hl.m. Prahy, pouze několik metrů již dnes existující pěšiny/cesty vlastní podíl vlastníků v čele s firmou Ekoenergdevelopment.

    Nový úsek by přinesl nový bezpečný koridor pro cyklistickou i pěší dopravu/rekreaci. Dal by se využít jako alternativa k části ul. Choceradské (Spořilov) (A222), nebo při jízdě směr Chodov, kde by cyklista musel využít na konci stezky schody, na kterých jsou už dnes nainstalované kolejnice.

    Částečnou alternativou k této stezce by mohla být legalizace chodníku a vytvoření přejezdů podél Choceradské.

    Please sign in to vote.
  • X-231 od VIVO Hostivař na A233

    Created by Vaclav Lexa // 1 thread

    Napojení mezi stezkou pro chodce a cyklisty od ulice Matttioliho a Vivo Hostivař a cyklostezkou A233 není nijak řešena a je zde zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu a pro kola nevyhovující povrch seilné vrstvy štěrku do kterého se kola s uzšími koly boří a jízda je nepříjemná až nebezpečná (v případě brždění nebo zatáčení). Navrhuji zde doplnit zákazovou značku dodatkovou značkou mimo kol a upravit průjezd tak, aby se dalo projet v obou směrech na kole.

    Navíc si zde udělalo parkoviště SK Hostivař. Přitom mají legální vyasfaltované parkoviště o kus dále, které ale oplotili a zamknuli. V době tréninků na hřišti zde parkuje velké množství aut a přijíždí / odjíždí, takže je zde dost provoz (přes zákaz vjezdu!).

    Zatím jsem zjistil že tuto cestu spravuje MČ P15 (ne TSK). Podal jsem podnět přes zmente.to, nevím jestli a jak to funguje.

    Please sign in to vote.
  • Hrbolatý nerovný povrch

    Created by Michael Zábranský // 2 threads

    Na mapě by se měl tento úsek úsek změnit na nerovný povrch. Silné kořeny pod asfaltem už začínají být nebezpečné, nedoporučoval bych vyšší rychlost než 20 km/h.

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Cyklo stojany na Černokostelecké

    Created by A // 2 threads

    Dobrý den,
    velmi bych ocenil přidání cyklostojanů do vyznačeného sektoru kolem křižovatky Černokostelecká-Limuzská. Jde o velmi vytížení dopravní bod se zastávkami tří tramvají a asi šesti autobusů MHD, dvou stanic metra v dochůzkové vzdálenosti (Skalka, Depo Hostivař) a několika parků, přesto zde stojany chybí a řada lidí včetně mne je nucena "parkovat" jinde, či kola zamykat ke značkám a lampám.

    Please sign in to vote.
  • Špatný povrch A41 u Hamru

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A41 – spojnice Jižního Města se Záběhlicemi i centra města má slabý úsek mezi ulicí K Vodě a Hamerským rybníkem, kde je 180 metrů vedena po nezpevněném, hliněném povrchu. V dešti se cesta mění na bláto, po pokusu objet úsek po trávě hrozí uklouznutí. Toto místo je velmi frekventované jak chodci a cyklisty, zasloužilo by si kvalitní řešení v podobě alespoň 3 m široké asfaltové stezky – takové, které na úsek navazují po obou stranách.

    Obrázek: Mapy.cz

    Please sign in to vote.
  • Cykloopatření Švehlova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Švehlova je ulice s velkou intenzitou IAD, nákladních aut. Na to, že jde o jedinou výškově a trasově rozumnou spojnicí mezi Hostivaří, Záběhlicemi a Strašnicemi, postrádá řešení cyklistické dopravy. Pomohlo by namalování vyhrazených či ochranných cyklopruhů, ale myslím, že tato spojka si zaslouží i něco stavebně odděleného – buď samostatné jednosměrné cyklistické ("kodaňské") pásy dle TP 179 nebo hůře cyklostezku na jedné straně ulice realizovanou tak, aby to dávala v širších vazbách smysl. 

    V současnosti není ulice pro jízdu na kole kvůli své povaze řekl bych až „radiály" výrazněji využívána. Až bude ale postavena Vršovická drážní promenáda, která cyklistu bezpečně přivede od konce Švehlovy až téměř do centra města (za Botič), tato cesta bude nejrozumějším způsobem jak se na cyklostezku dostat ze Záběhlic, Hostivaře nebo Měcholup.

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Křižovatka U Plynárny x Bohdalecká (chráněné řešení A23)

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A23 je v Záběhlicích celkem dobře řešená, směrem z Michle vede cyklostezka a končí u Kauflandu, ze Záběhlic vede cyklopruh a až k Baumaxu také cyklostezka. Jen nepřehledná křižovatka U Plynárny x Bohdalecká nemá chráněné cyklistické řešení v provozu. Až v budoucnu dojde k přestavbě této křižovatky (minimálně to bude chtít snížení obrudníků pro chodce), chce to zde budovat po trase A23 i smíšené cyklo+pěší přechody. Ten by pokračoval po chodníku podél Kauflandu (který je třeba legalizovat) a dále se přes přechod vjezdu na parkoviště Kaufu (který by potřeboval také legalizaci) připojoval na oddělenou stezku směrem Michle.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Přetlucké (Strašnice)

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci chodníku podél většiny ulice Přetlucká ve Strašnicích na Praze 10. Ačkoliv nejde o nijak extra vytíženou silnici, je zde bohatě dimenzovaný chodník široký 2 metry a více. Byla by škoda ho nelegalizovat pro méně zkušené jezdce, kteří se bojí jezdit po Přetlucké, kde auta jezdí často rychleji než 50 km/h. Součástí by byl i vznik asi 8 sdružených přechodů.

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Zcykloobousměrnění Sportovní ulice, Praha 10

    Created by Kuco // 1 thread

    Ulice je široká a aut chodí málo, možnost jít pro kola do protisměru je logické vzhledem k návaznosti na cyklostezku u Botiče, když jedete kolem stadionu Bohemky  po ulici Sportovní nebo z Žitomírské a chcete se napojit na stezku u Botiče (A421, A23).

    Jinak musíte jít doprava po Vršovické společně s auty, nebo přejit po přechodu a pak na Vás lidi na chodníku blbě koukají či mají kecy, nebo přejít přes tramvaj. trať za zastávkou a přes silnici.

    Please sign in to vote.
  • Částečně vyřešené: Cyklopiktokoridor Jana Želivského

    Created by LeBikes // 2 threads

    Ahoj, myslim ze by bylo fajn udelat sipky na silnici ... cyklopiktokoridor na ulici Zelivskeho z Ohrady na Vinohrady ve smeru do kopce, i tak si myslim ze tam soudnej clovek po silnici nepojede.., osobne to jezdim po tom mikrochodnicku podel hrbitovni zdi a podle skrabancu na zdi u ty nejblizsi lampy hadam ze nas takhle bude vic, ale treba by to slo casem zmenit.. diky Vitek

    Please sign in to vote.
  • Úzké stoupání v Průběžné

    Created by NightRider // 0 threads

    Ulice Průběžná má tak úzké jízdní pruhy, že se tam vedle sebe nevejde auto s kolem. Směrem dolů (do centra) to nevadí, protože kola jedou stejně rychle jako auta, ale nahoru šplhají krokem a zbytečně překážejí. Pár širších míst na vyhnutí tam je, ale jsou krátká a daleko od sebe. Kde je pruh tak široký, že by se předjíždět dalo, tam jsou zase u kraje metr široké propadlé kanály. Jediná alternativa je A231 přes Gutovu a Ke Strašnické, ale ta je delší, přes chodníky a dlažební kostky.

    Vzhledem k tramvajím není moc místa na nějaké opravdu dobré řešení, ale posunout obrubníky o půl metru blíž k trolejovým sloupům by mohlo jít a úplně by to stačilo. Zbytek chodníku mezi sloupy a domem by byl pořád ještě dostatečně široký.

    Please sign in to vote.
  • Velmi hrbolatá Rostovská

    Created by slymak // 1 thread

    100 metrů nesrovnaných kočičích hlav omezuje pohodlné spojení Botiče s Francouskou do té míry že časteji jezdím kolem Bohemky Sportovní kde jsou taky kostky ale docela srovnaný.
    Rostovská se dost zvedá a šlapání s tímto kodrcáním je obtížné natolik že volím levý chodník což se prý nemá, jenže já jsem natolik zpohodlněl že to ignoruju, ledaže by někdo sjízdnil pruh ve vozovce. Tušíte kdo to může zařídit?

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Ve stínu

    Created by Vratislav // 1 thread

    Cykloobousměrka navržená už v pasportu možných obousměrek KCD, z r. 2008. Jedna z tras Vršovice - Malešice, místní propojení.

    Šířka vozovky 6,0 metrů (dle pasportu) by měla umožnit obousměrný provoz v režimu 30 km/h dle TP 179 z r. 2017. Alternativně je možné zřídit cykloobousměrku legalizací jednosměrného průjezdu po chodníku (který není v kontaktu se zástavbou). Cykloobousměrka by byla zřízena ve stoupání, tudíž nehrozí rychlá jízda cyklistů.

    Please sign in to vote.
  • Stavba A243 v trase zrušené tratě

    Created by Matej // 1 thread

    1.1.2016 byla oficiálně zrušena trať na Nákladové nádraží Žižkov. Samotný areál NNŽ je problematický statutem památky, ale trasa A243 by mohla být postavena (minimálně v rozsahu Nad Kapličkou - Strnadova) i dříve.

    Vzhledem k vedení po bývalé železnici se bude jednat o vysoce kvalitní trasu, která by mohla jednoho dne tvořit 1. fázi stavby významné radiály Olšanská - Kyje.

    Please sign in to vote.
  • Zeleň na cylostezce A23

    Created by PaD // 2 threads

    Stromy zasahuji do cesty a jede pod nekterymi projet ani pri prikrceni. Jeste horsi to je po desti.

    Please sign in to vote.
  • Nebezpečný vyústění stezky na silnici

    Created by Mvek // 2 threads

    V uvedením místě v ulici U Záběhlického zámku byl před cca rokem zřízen na křižovatce ulic přechod pro chodce, výjezd z nové cyklistické stezky a zpomalovací "prahy" před a za křižovatkou (na fotce jsou vidět po jednom v každém pruhu na jedné straně, jako kopeček z dlažebních kostek, druhý je vpravo vzadu při pohledu z fotky).
    Přechod je tak dobře chráněn a označen značkou, ale cyklisté mají ze společné cyklostezky a stezky pro pěší odbočku a výjezd do křižovatky bez výrazného označení (z pohledu řidiče na silnici), navíc je to v zatáčce a v tmavém místě, skoro v lese. Docela mám obavu, aby tu někdy neopatrný cyklista nevyjel na silnici, zatímco nějaký řidič přejel (vpravo vzadu při pohledu z fotky) první práh a šlápl na plyn a zabýval se křižovatkou, případně si všiml prahu vpředu za přechodem a samotného přechodu, ale už nikoliv cyklisty, na chvíli schovaného za vzrostlou trávou a sloupem osvětlení.

    Nejsem si jist, co by místu pomohlo, ale pokud by cyklostezka mohla vyústit opravdu těsně vedle přechodu pro chodce, bylo by to asi bezpečnější. Ulicí jezdí ve špičce hodně aut, včetně autobusu.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top